Η οργάνωση της Ελευθερίας
Ο διάχυτος πόθος της ελευθερίας έπρεπε να κρυσταλλωθεί και να πάρει σάρκα και οστά. Ποιός θα του έδινε, όμως, το σταθερό αυτό προσανατολισμό;
Ο διάχυτος πόθος της ελευθερίας έπρεπε να κρυσταλλωθεί και να πάρει σάρκα και οστά. Ποιός θα του έδινε, όμως, το σταθερό αυτό προσανατολισμό;
Ένα σύντομο αλλά συγκινητικό απόσπασμα από το ημερολόγιο ενός απλού στρατιώτη, που δείχνει ότι κάποια άλλη δύναμη ήταν εκείνη που κρατούσε όρθιους τους μαχητές της πατρίδας μας και τους χάριζε τη νίκη...
Άραγε οι Έλληνες το ’21 βασίστηκαν στη μεγάλη τους περιουσία, στις συμμαχίες που είχαν αναπτύξει ή μόνο στη δύναμη των όπλων; Διαβάστε παρακάτω για τα όπλα εκείνα που έδωσαν και δίνουν αιώνια δύναμη!
Ἡ πρόσφατη ἀντιδικία τοῦ σκηνοθέτη Κώστα Γαβρᾶ μὲ τὴ διοίκηση τοῦ νέου Μουσείου τῆς Ἀκρόπολης ἔφερε στὴν ἐπικαιρότητα τὸ θέμα τῆς τύχης τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν μνημείων μετὰ τὴν ἐπικράτηση τοῦ χριστιανισμοῦ. Σὲ αὐτὸ τὸ πλαίσιο, διατυπώθηκαν σοβαρότατες κατηγορίες κατὰ τῶν χριστιανῶν, οἱ ὁποῖες μάλιστα ἐμφανίσθηκαν περίπου ὡς ἀναντίρρητη ἱστορικὴ ἀλήθεια.
Ἡ πρόσφατη κινηματογραφικὴ ταινία μὲ θέμα τὴ φιλόσοφο Ὑπατία καὶ τὴν ἀποτρόπαια δολοφονία της στὴν Ἀλεξάνδρεια (Agora, παραγωγὴ 2009 καὶ ἔναρξη προβολῆς στὴν Ἑλλάδα 28 Ἰανουαρίου 2010, ταινία τοῦ Alejandro Amenábar μὲ μία ἐξαιρετικὴ Rachel Weisz στὸν πρωταγωνιστικὸ ρόλο) γέννησε σὲ πολλοὺς πολλὰ καὶ καίρια ἐρωτήματα: Ποιὰ εἶναι αὐτὴ ἡ Ὑπατία; Τί εἶναι πάλι αὐτὴ ἡ νέα ἐπίθεση ἐνάντια στὴν Ἐκκλησία; – νέα ἐπίθεση, καθὼς φαίνεται σὲ πολλούς, ἀλλὰ βεβαίως κινούμενη φανερὰ πάνω στὸ παλαιό, δοκιμασμένο μοτίβο: τὸ μοτίβο τοῦ γκρεμίσματος τῶν μύθων τοῦ χριστιανισμοῦ, τὸ μοτίβο τῆς ἀποκάλυψης τῆς ἐπιμελῶς κρυμμένης γιὰ πολλοὺς αἰῶνες ἀλήθειας...